SITE Refutes Fallout 3 Goof, Is Not "Red-Faced"

Intelligence contractor SITE is firing back at the Telegraph, after the UK publication ran an article claiming that the contractor mistook Fallout 3 images for pictures generated by terrorists.

SITE released a statement to clarify its position, stating that it never claimed the images were produced by terrorists, although it didn't admit to knowing from the start that they were video game images. Said the contractor:

SITE reported to its subscribers that extremists posted the image to a password-protected forum affiliated with al-Qaeda. This is entirely accurate. Moreover, this information was part of a report describing the general atmosphere in this forum with regard to extremists' discussions on weapons of mass destruction, making its context all the more important. This report in its entirety is also completely accurate.

It also doesn't like that the Telegraph called it "red faced," either, and says the publication never actually read the report, and nor does it subscribe to its services. Hit the jump for the contractor's full statement:

SITE Rejects Telegraph's Inaccurate Claims

On May 30, 2008, the Telegraph newspaper ran a misleading story, "SITE red-faced as Islamist 'Washington ruin' image turns out to be from Fallout 3 game," which incorrectly and falsely described analysis provided by the SITE Intelligence Group.

Discussing a computer-generated image of a destroyed Capitol Building in Washington that was posted to a jihadist forum, the Telegraph claimed, without any basis, "The SITE Intelligence Group said that the image, showing a ruined Capitol Building in Washington, was created by extremists as part of discussions about the feasibility of nuclear strikes against the US and Britain."

This claim is entirely false, as is the characterization that SITE is "embarrassed" or "red-faced."

SITE rejects the claims by the Telegraph and stands fully behind the accuracy of its information and analysis. SITE at no time maintained that the image "was created by extremists."

SITE reported to its subscribers that extremists posted the image to a password-protected forum affiliated with al-Qaeda. This is entirely accurate. Moreover, this information was part of a report describing the general atmosphere in this forum with regard to extremists' discussions on weapons of mass destruction, making its context all the more important. This report in its entirety is also completely accurate.

The Telegraph is not a subscriber to SITE's services. Apparently, the newspaper made these erroneous claims without actually reading SITE's original report, and the basis of their information for their incorrect article is unknown to us.

The SITE Intelligence Group, a leading provider of intelligence and analysis to governments, organizations, and institutions across the world, has contacted the Telegraph to correct their factually inaccurate and misleading article.